6 koraka za poboljšanje komunikacije
s bilo kim, bilo gdje i bilo kada
Umijeće razgovora nužna je vještina za sve odnose u životu bili oni osobne ili profesionalne naravi. Razgovorom upoznajete druge ljude, važne ljude. Neki od njih mogu postati vaši mentori, poslodavci, zaposlenici, partneri i/ili prijatelji.
Bez uzajamnog poštovanja koje stječemo kroz razgovor kao kamen temeljac u stvaranju međusobnih odnosa, teško ćemo izgraditi društvene kontakte, započeti posao ili napredovati u poslovnom svijetu.
Jednom kada počnemo razgovarati nećemo imati problem nastaviti s razgovorom. Većini nas najteži dio razgovora je upravo njegov početak. Kada se razgovor pokrene, ne bi više trebali imati problema u njegovom održavanju. Pokušajte ovladati slijedećim ključnim koracima i postanite umjetnik komunikacije!
- Započnite s komplimentom!
Pohvale su na najbolji mogući način na koji možete započeti razgovor. Osim što pružaju mogućnost i otvaraju vrata za započinjanje razgovora, također pomažu vašem sugovorniku da dobro misli o sebi i da se osjeća ugodno. Pokretanje razgovora u pozitivnom smjeru ključno je za nastavak razgovor.
Zapamtite, što je vaš kompliment više usmjeren i specifičan za osobu kojoj je upućen, to bolje. Na primjer, kompliment da je osoba dobro obučena nije privlačan ni ispunjavajući kao slijedeće riječi: „Tvoje cipele mi se jako sviđaju.“ S takvim sažetim, iskrenim i specifičnim komplimentom otvarate vrata komunikacije. Sada će vaš sugovornik s vama rado nastaviti razgovor.
- Prihvatite „neformalan“ razgovor.
Takva vrsta razgovora predstavlja tabu za neke osobe i iako nije najbolji oblik konstruktivnog razgovora, funkcionalan je i potreban. Neformalnost postepeno vodi prema dubljim temama, jednako kao što automobil polako ubrzava do određen brzine, jer ne može postići brzinu od 60 kilometara na sad odjednom.
Teme takvog „čavrljanja“ možemo lako usmjeriti ka smjeru koji nam više odgovara. Možemo pričati o događaju koji nam se nedavno dogodio, komentirati hranu ili piće, naglasiti nešto o mjestu na kojem se nalazimo, ili ako smo očajni, možemo razgovarati o vremenskim i drugim (ne)prilikama. To su iskustva koja može bilo tko podijeliti i istovremeno odnose se na svakog. Zato pomažu u uspostavljanju komunikacijskog kanala prema svakom sugovorniku.
3. Pitajte puno pitanja.
Ako želite s „čavrljanja“ prijeći na ozbiljan razgovor, trebate tražiti i prepoznati priliku za prelazak na željenu temu. Ne pokušavajte naglo promijeniti “brzinu” i odmah započeti razgovor o nečemu dubokom ili značajnom. Umjesto toga, strpljivo čekajte priliku za produbljivanje razgovora i za osobno predstavljanje.
Pitanja su melem i za vođenje i za nastavak razgovora. Obratite pozornost na to koliko možete utjecati na razgovor korištenjem pitanja uz pomoć kojih se možete primaknuti korak bliže onome o čemu doista želite razgovarati. Kroz čitav razgovor „istražujte“ mogućnosti: “Reci mi više o tome.“ Čuvajte u pozadini razgovora potencijalna pitanja. Budite znatiželjni što je moguće više.
- Budite ljubazni.
Iako se ova uputa podrazumijeva baš zato je nikako ne smijemo zanemariti. Stupanj vaše prijateljske (ne)naklonosti može potaknuti ili prekinuti susretljivost vašeg sugovornika. Započnite razgovor s velikim osmijehom i otvorenim govorom tijela. Budite susretljivi i pristojni što više možete.
Pokušajte ne prekrižiti ruke, biti rastrojeni ili lutati očima. Pokušajte održati kontakt očima sa sugovornikom. Pokažite da ste zainteresirani za ono što Vaš sugovornik ima/želi reći.
- Dopustite sugovorniku da govori.
Ovo je još jedan komunikacijski kamen temeljac. Ako već na samom početku razgovora zagospodarite i dominirate bilo svojim anegdotama, komentarima ili objašnjenjima, vaš sugovornik može jako brzo prestati biti zainteresiran za vas. Umjesto na sebe, fokusirajte svu svoju pažnju na vašeg sugovornika.
Ako utvrdite da razgovor ne ide u dobrom smjeru ili da osoba jednostavno ne reagira dobro na pitanja, slobodno usmjerite razgovor na sebe. Ispričajte zabavnu priču ili osobnu anegdotu, našalite se na svoj račun. To mogu biti dobri pokretači za nastavak razgovora.
- Razgovarajte smireno.
Pokušajte razgovarati smireno uz ugodan ton glasa. Ako već na početku razgovora započnete s gunđanjem o svom poslu ili o tome što nije dobro u vašem životom, ljudi će vas zaobići u širokom luku. Ako ispričate nešto zabavno, mnogo je veća mogućnost za nastavak razgovora.
Ljude privlače pozitivni ljudi. Zato pokušajte razgovarati o pozitivnim temama. Ako vam to možda predstavlja problem, pokušajte zapamtiti pregršt dobrih viceva ili pozitivnih priča koje ćete koristiti pri upoznavanju novih ljudi.
Ovi savjeti mogu se koristiti u gotovo svakom okruženju, od susreta zbog profesionalnog umrežavanja do neformalnog druženja u kafiću ili restoranu. Ključ za upoznavanje i uspješan razgovor je napuštanje unaprijed stvorenih stavova ili inzistiranje na njima. Ne oklijevajte prihvatiti svaku priliku za otvoreni razgovor s ljudima koje ne poznajete. Uz malo više prakse i pratećeg samopouzdanja ni vi ne bi trebali imati bilo kakvih problema započeti razgovor s bilo kim i bilo gdje.
Autor: Larry Alton (prilagođeni prijevod)
http://www.success.com/article/6-tips-to-rule-the-art-of-conversation