Tijekom osnovne obuke za izmiritelje (medijatore) uvijek upitamo polaznike: ”Što mislite koje osobine treba posjedovati izmiritelj (medijator)?”
Najčešći odgovor je: “‘Mora znati slušati.”
I zaista, to je jedna od najvažnijih osobina, a zapravo i najvažnija vještina koju svaki medijator treba savladati i primijeniti. Čuti i slušati nije jedno te isto. Pri tome, za medijatore je važno da stvari gledaju ”izvan okvira” kako bi omogućili strankama da nađu najbolje rješenje njihovog spora. S tim u vezi, prenosimo vam sljedeću priču:
Čovjek je hodao pustinjom i prišao je Beduinu. ”Gdje se nalazi najbliža oaza?”, pitao je.
Beduin nije odgovarao.
”Pitao sam gdje je najbliža oaza!”, čovjek je ponovio, ovaj put glasnije nego prvi put i pažljivo izgovarajući riječi.
Beduin još uvijek nije odgovarao. Čovjek je frustriran odmahnuo glavom, okrenuo se i nastavio svoj put.
Beduin je dobacio: ”Trebat će ti tri sata!”
Čovjek se okrenuo i pitao: ”Nisi li mi mogao odgovoriti odmah kad sam te prvi put pitao?”
”Ne.”, odgovorio je Beduin. ”Nisam ti mogao odgovoriti dok nisam znao koliko brzo hodaš”.
Bili medijator ili ne, budite “Beduin”. Uvijek odvojite vrijeme za razumijevanje vaših sugovornika i za razmišljanje izvan vlastitih okvira, jer gotovo je sigurno da ćete na taj način pronaći veoma često odgovore i rješenja koja su vašim očima i srcu ranije bila nevidljiva.
Priča preuzeta i prevedena s: lenski.com